Att köra fast på titelspåret

Okej, jag vet att det här med rubriker inte alltid är så lätt. Men ibland skulle brainstormingen gärna få gå ytterligare ett varv i grupprummet.

Alcazararen Andreas Lundstedt släppte som bekant nyligen en bok om sitt liv som HIV-smittad. Shit vad nydanande, tänker säkert en del, och må så vara, men så var det det här med rubriksättningen igen. "Mitt positiva liv". Kom igen!
 
 
Varför inte ta chansen och busa till det ordentligt istället för att göra det Malou-von-Sivers-mediokert. Hade det varit jag som var förläggare hade jag propsat på idéer som "Mitt liv som positHIV" eller "Mitt posithiva liv" med h:et, i:et och v:et i en utmärkande färg. Men Andreas tyckte kanske inte det var någonting att "skoja" om? Aja, smaken är ju som baken...
 
/Eder Antoine

Kommentarer
Postat av: Syrre

Hur kommer du på allting? :)!! Snälla bli krönikör, det är ju sjukt kul o läsa dina klurigheter o funderingar!!

2012-09-26 @ 22:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0