Konstigt vaaa

Jag håller ju på att finkamma arbetsmarknaden för att hitta en arbetsgivare att göra lycklig, jag letar jobb alltså. Under tiden tänker jag att det är säkrast att försöka hitta en alternativ karriär, det är ju trots allt 66 000 arbetslösa akademiker, och sist jag kollade var det inte direkt ett efterfrågansöverskott på folkhälsovetare. Så jag har gett mig in på en konstnärlig bana, mest för att det finns ett staffli, penslar och färg hemma. Så är det med medvetna och selektiva val ibland, det blir som det blir, och det är lika bra som något annat som också kunde ha blivit. Eller inte, jag tycker ju kvalitet spelar roll.

 

I alla fall så har Thomas hintat om att det eventuellt finns en möjlighet att ställa ut i kommunhusets konsthall i Köping, dock måste jag ha fler än tre alster så jag får väl ligga i med produktionen. Jag börjar med att lägga ut dem här för att se hur jag ligger till i konkurrensen på den lokala konstscenen.

 

 

Som ni ser målar jag abstrakt. Billgren skulle ju ifrågasätta vad som egentligen är skillnaden mellan att måla abstrakt och konkret, han har en poäng, men jag etiketterar mina verk för att underlätta bedömning. Kvaliteten blir lättare att avgöra om objektet finns inom en definierad genre.

 

Det där med att ha en formell konstutbildning fäster jag inte så stor vikt vid, utbildning är ju inbillning! Med talang kommer man långt!

 

 

/Mz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0