När nysvenskan blivit för svår

Fredag och dags att pusta ut efter en omtumlande vecka.

Hade min silverfärgade 15-tusenkronors dörrkil till laptop varit utrustad med en PRNT/SCRN-knapp hade jag också kunnat visa varför. Men nej. Det får bli nästa gång jag startar upp tröskverket den moderna investeringen parkerat på.



I övrigt har jag de senaste timmarna funderat på varför jag i årskrönikan inte tog upp två nymyntade uttryck som för gemene man kan vara värdefullt att bära med sig. Det första handlar om "att ge pizzasalladen en hårtork" och går till så att man efter att ha tagit en sipp whiskey, och på klassiskt Full frys-manér känt att den hamnat lite fel, helt sonika tar upp burken med pizzasallad (från pizzan som avnjutits tidigare under kvällen) och skriker whiskeyluringen till rätta. Här är det viktigt att skrika så högt man bara kan och helst någonting som innehåller en sjuhelsikes massa vokaler! Exempel på detta kan vara: "WÖÖÖÖÖÖÄÄÄÄH!" eller varför inte den något mer lättihågkomliga: "AAAAAAAAAAAAAAH!". För vidare tips om det praktiska tillvägagångssättet ber jag er kontakta min vän P.

Det andra uttrycket handlar om "att skriva backhopparsms". Detta görs med fördel på väg hem från krogen, gärna nykebabad och med en ragglande gång lätt framåtlutad. För den avancerade användaren kan lutningen ökas en aning men denne bör vara försiktig så att den inte överstiger 45 grader för att undvika fall och därigenom repor på "touch creamen". För ytterligare utförandetips hänvisar jag även här till min gode vän P

Det var dagens språkgenomgång.
Piiz / Horace Antoine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0