Åsiktsfolket

Jag är ju ett stort fan av många olika slags idrotter. Jag, som många andra, lever mig in rätt mycket. Dock så är jag inte alls så svensk av mig utan jag faller för olika idrottare, lag eller annat som helt enkelt tilltalar mig. I vilket fall så innebär det här att jag följer massvis med sport på tv och i tidning. Jag tar mig också tid att läsa kommentarer som folk gör på artiklarna i tidningarna på nätet (främst aftonbladet). När de kopplade kommentarerna till Facebook trodde jag nivån skulle höjas, men icke. Det gör mig inget för likväl som jag ibland lär mig nåt eller får läsa något intressant så ler jag oftast åt folks tankar som bara skrivs ner rakt ut. Det som skrämmer mig lite är språknivån som alldeles för ofta är på tok för låg.
Här är en kommentar med replik från artikeln idag om att Hellner "knäckte" Northug. Hans Gustavsson hade redan skrivit att Petter är dum å bla bla. Så får man läsa det här:
Frågan är bara vem som blir ägd?
//T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0