Tiden bryr sig inte. Tiden frågar aldrig hur det är.

Dagen jag skulle lyssna sönder Thåströms nysläppta album kom istället att bli dagen då jag upptäckte storheten i det knepiga och Helsingborgssprungna bandet Bob Hund.

Inte sedan jag fann Imperiet alla verk för snart åtta år sedan har någon låttext tagit mig med på en sådan underjordisk mental bergochdalbana. "Det överexponerade gömstället" innehåller metaforer och anspelningar jag inte trodde var möjliga att formulera med bokstäver. 




Att jag efter låtens slut sen känner mig tom och uppfylld på samma gång gör det hela bara ännu större. I en tid där massproducerat skaka-bak-dunka-dunka stjäl all vaken tevetid är lyriskt konstnärskap som det här mer än väkommet. 

Så: "Hyr ett rum. Ett tomrum." / Eder Antoine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0