Intresseklubben bara sket i att anteckna

Jag har inga problem med att bli äldre.
Tvärtom. 
Det jag har problem med är alla andra.

Och att Facebook därför numera ser ut så här:


Precis överjävlaallt är det oskarpa bilder på någon tremånadersparasit varpå 60 pers direkt tryckt på "Like" och kommenterat såsom "Oooh, va kul!!" (Alltid med minst två eller ännu hellre med nio utropstecken efter) eller "Grattis!!!!!!!!! Va roligt!!!!!!!!!"

Ungen blir publicerad på världens största åsiktsregistrerare tillika personlighetskartläggare bara några månader efter att den lämnade farsans osäkrade kanon. Var fan är integritetsskyddet här, liksom?!

Nä, tacka vet jag 80-talet. Då man var tvungen att samla ihop det sällskap man var i, stillsamt fokusera, och därefter stelt fekjle innan morsan knäppte iväg en blixt och ett snapshot från sin Casio med 24-bildsrulle. Som det kunde ta ett halvår innan man fick se och som dessutom var fruktansvärt långt ifrån att vara direktuppkopplad mot några 400 "vänner". Och att kopiera upp och dela ut någon jäkla ultraljudsbild var det aldrig att tala om. 

Men fortsätt gärna att prångla på mig bilder på fler av dessa äckelbarn (som knappt borde få kallas barn när de varken ser eller ens funderat på att skaffa mjölktänder) men den som gör det nästa gång bidrar till att göra min egen vännerlista lite kortare!

För ett ultraljudsfritt Facebook / Eder Antoine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0