Working class zero

En ljusning kan just ha skymtats i skiftarbetandets mörka tunnlar! Måhända bara för ett par veckor men med min oerhörda längtan att komma bort från mitt vampyrliknande leverne är det en framgång värd att fira.

Jag kan just i detta nu enbart ha två nattpass  kvar i karriären(?).
För den som inte provat att jobba natt kan jag meddela att man inte bara får ett förkortat och innehållslöst liv utan även rentav blir dum.i.huvudet. Att sen med ögonlocken på trekvart köra hem på motorväg med stressade medtrafikanter som i sina SUV:ar är sena till sitt pendlarjobb har gjort att jag börjat misstänka att jag med stor sannolikhet hade varit en mer uppmärksam bilförare med tre starkberka i kroppen. 

MEN!

Nu kan det alltså vara slut med denna ryska roulette för hälsan! 
Nu kan det återigen vara aktuellt med sena sovmorgnar och ännu senare kvällar.
Prima liv för en kvällsmänniska!

Piiz/ Antoine
Trackback
RSS 2.0