Det luktar fan...

Hejjhejj.

Jag tänkte nästan bryta mig ut från mina två kollegor och starta upp en egen blogg (borreliabloggen). Men efter några minuters funderande insåg jag att den kanske inte går hem i långa loppet.

Nåväl, som ni nog förstått så är jag på gränsen till dödssjuk tack vare en liten gynnare som smaskat i sig av mitt blod. Då jag utövar den förnäma idrotten orientering lyckas jag nog plocka bort cirka 25 blodsugare varje säsong så kanske föga oväntat att jag nu ligger på dödsbädden.

Ni kanske tycker jag överdriver, lite borrelia är väl inte så farligt. Men symptom för borrelia (wiki som säker källa givetvis) är:

- Trötthet
- Stelhet i ansikte och nacke
- Värk i ögonen
- Överkänslighet mot ljus
- Blindhet
- Hörselnedsättning
- Tinnitus
- Överkänslighet mot ljud
- Smärta i näsan vid inandning
- Ledvärk¨
- Svullna knän
- Hudutslag
- Smärta i testiklarna
- Smärta i perineum
- Smärtsam urinering
- Smärta i buken
- Muskelvärk
- Ryggvärk
- Värk i korsryggen
- Smärta i höften
- Migrän
- Huvudvärk
- Yrsel
- Balanssvårigheter
- Förtunning av huden under foten
- Förlust av känsel och avdomning i extremiteterna
- Neurologiska besvär
- Problem med minnet och förvirring
- Utfall av ilska
- Perioder av likgiltighet
- Koncentrationsproblem
- Hjärtproblem
- Återkommande rethosta
- Tand- och käkinfektioner
- Tandgnissling
- Värk i käkmuskulatur
- Artrit

Jag kanske inte har fått alla ovan nämnda symptom, men i vilket fall mått rätt dåligt och är fortfarande dålig. Men nu käkar jag piller och räknar med att vara frisk som en nötkärna om 12 dagar. Förresten, vars kommer det uttrycket från egentligen? Någon som vet? MZ, du brukar ju ha koll på det mesta(?)

En blogg utan bilder är dålig sägs det, men fästingar är äckliga. Så bjuder på en lapp som sitter nere i mitt trapphus istället för en bajsbrun boll med små ben på.

Skön inställning på personen bakom tycker jag, modigt att skriva under må jag säga (listan på boende i lägenheterna sitter bredvid anslagstavlan där lappen sitter).


På återhörande.

//Thomps

Kommentarer
Postat av: Anton

Ja, och varifrån kommer uttrycket: "säljer som smör i solsken"? jag brukar minsann inte bli överdrivet sugen på smör när solen skiner på sommaren och det enda smör då rimligtvis borde göra är att SMÄLTA! Vafaan liksom.

2012-04-27 @ 19:26:28
Postat av: Mz

Jag gjorde en snabb undersökning och kollade statistik hos försäkringskassan, det visade sig att nötkärnor inte har några sjukdagar alls registrerade. Så de måste vare de friskaste som finns och därav uttrycket, eller så myglar de med sjuknärvaro och då är frasen bara en lögn, och nötterna är opålitliga, lite som korthåriga tjejer.

2012-04-28 @ 11:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0