Det tisslas och tasslas

Chacha!


Det ryktas så smått om en comeback i bloggosfären av en äldre man med lockigt hår...


Något som fascinerat mig många gånger är den smått desperata kärleken till citat som någon äldre människa sagt och som så småningom letat sig in i en citatbok eller en almanacka av något slag. Ibland stöter man på personer som halvt maniskt rabblar gamla halvvettiga meningar som svar på livets frågor. Så enkelt är det väl ändå inte även om även jag kan sälla mig till den skaran som ändå uppskattar när smarta människor kläcker ur sig nåt av värde. 

I vilket fall, anledningen till att jag delar med mig av detta är enkel. När jag kikade i en gammal mapp på min dator så fann jag ett textdokument vid namn Citatboken. Jag visste först inte vad det var för dokument (Senast ändrad 2008-12-05). Men när jag öppnade värmde det lite i hjärtat. Tre geniers tankar samlat i två citat var är det. När jag tänker tillbaka inser jag att det var tänkt att det skulle vara en start på en egen privat citatbok. Det blev en kort bok med endast sex meningar totalt. 

"Det här med mänskliga rättigheter var väl ett jävla snedsteg". Matz
"Det var det jag visste, hon lever för att äta". Matz
"Det är ok att vara en medioker jävel, bara man uppskattar dom som är nåt". Thomas
"Det är såna som Helen som får en att vilja begå en skolmassaker". Anton
"Tänk när du sätter tre genier i ett rum, då är det svårt att producera när det gäller såna här banala saker". Thomas
"Utan oss vore livet outhärdligt här" Anton
"Det här med mänskliga rättigheter var väl ett jävla snedsteg" 

"Tänk när du sätter tre genier i ett rum, då är det svårt att producera när det gäller såna här banala saker"

"Utan oss vore livet outhärdligt här"


Jag valde att ta bort namnen på vem som sagt vad för allas bästa. Sen var hälften av citaten inte rumsrena. Summan av det hela är att tiden i Västerås har varit underbar. 'Nuff said!


//Thomps

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0