Homesick prisoners and partythrowers

Med den starkaste av hemlängtan och ett hjärta som skriker: "Ta mig hem te schlättaaa!" har jag i förberedande syfte tagit reda på lite grann av vad som händer och är på gång i mina hemtrakter. Motala & Vadstena Tidning har fått utgöra den säkra källan och det är just därifrån nedanstående rubriker är hämtade. Så vad händer då i min gamla kommun med omnejd?



Varje östgöte som någonsin bemödat sig med ett besök på Harrys vet att det här knappast är någonting att höja på ögonbrynen åt. Alla vet vilken snabbmatskö det handlar om och alla vet att en dansk skalle är det minsta man får räkna med om man ska ut i denna arbetarkommun. Kul att se att allt är sig likt... Tacka vet jag studentlivet!


Vad som då är lite roligare är att den här pöjken ska ge en konsert i Moacks! För ett tiotal år sen anordnades "Vätternfestivalen", där Martin Timell var konferencier och E-type och Magnus Uggla uppträdde. Idag är det stort om en liten pjatt besöker staden och står och ylar att han ska bli populär i tre minuter... Tacka vet jag forntiden!


Den här rubriken måste jag ändå säga överraskade mig. Rismarken är känt för sina löparstråk och behagliga natur och det är dit Vadstenaborna tar sig när de vill "ut i skogen". För övrigt minns jag otaliga tillfällen när vi både på låg-, mellan- och högstadienivå besökt detta reservat för att ha gympa utomhus eller bara grilla korv och lära oss lövsorter. Ska man inte ens få vara ifred där längre? Tacka vet jag riktiga landet där det är en halv kilometer till närmsta tänkbara ofredare!


Man behöver inte vara bitter bara för att man förstår saker.
/Eder.

Kommentarer
Postat av: Adam

Man behöver inte vara bitter...

Årets citat! Underbart!

2011-06-13 @ 22:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0