Om sanningen ska fram...

...så blir alltid lika arg när jag inte får som jag vill. Men om sanningen ska fram (igen) är ilska ett väldigt dåligt sömnpiller och ett föga uppåttjackat känslotillstånd. 

Nu har i alla fall svenssonlivet tagit ett ordentligt stryptag på mig och något förvånansvärt har jag funnit mig väl tillrätta i denna bakåtlutande ställning. Jag sover sent, gör viktiga ärenden på förmiddagen, kör alldeles för fort till jobbet och springer till kaffemaskinen för att få en sipp av den svarta bensinen innan jobbpasset börjar. Jag lever för det syndiga och längtar efter kvällssnusen vid åttatiden för att sedan jäkta hem till vin och keso som kvällsmat. Allt detta inför kvällens verkliga höjdpunkt som har blivit midnattssända UFC Unleashed på TV4-Sport.

Ironin i det hela är total när min kropp svarar på denna behandling med att befinna sig i den bästa form den någonsin skådat i badrumsspegeln. Måttlig dos av träning i kombination med kalorifattigt käk har pressat fram denna ytterst slimmade och trimmade version av Eder Antoine. Inte för att det är något mål i sig, tvärtom, det har bara råkat bli så. Jag kan bara skylla på sommaren i synk med min genuina genuppsättning.


-------

Och efter att återigen hört alldeles för mycket snicksnack om samma tugg jag hört så många gånger förut tänker jag nu bida min tid vecka eller två innan jag än en gång kan skriva nya kapitel i boken "Bullshit - en sannsaga".  Herregud, jag har vetat svaret på den här gåtan i hundra år men blir alltid lika förvånad när andra i min närhet fortfarande tror på den!

Det finns egentligen få saker som gör mig så glad som när folk bevisar mig motsatsen och levererar någonting helt annat än jag hade räknat med. Men om sanningen ska fram (ännu en gång) är jag vid det här laget luttrad till tusen och kan rycka på axlarna åt det mesta.
Heliga äro dem som inte sjunger förutsägbarhetens lov utan har det fria sinnet kvar!

Ett lösryckt inlägg har nu kommit till sin ände.

Det är lätt att va svår när ingen förstår.

/Eder Antoine.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0