Vilse i pannkakan

Idag tog jag mod till mig och gick in till stadens Mac-återförsäljare för att dels lämna tillbaka en usb-adapter och dels få kläm på hur man gör en sidzoom permanent i webläsaren Safari. Det sistnämnda betyder fritt översatt: göra-texten-på-sidorna-läsbar.

Jag: "Om jag trycker här på fjongen och sen på plusset. Då blir ju texten större..."
Teknikintresserad kille i glasögon och kort hår: "Ja."
Jag: "Men hur gör jag för att liksom behålla den storleken till nästa gång jag besöker sidan?"
Glasögat: "Då får du ju gå in här... gå in här... eehm..."
Jag (upprepar mig lagom störigt och oförstående): "Liksom behålla den storleken..."
Glasögat (inser nu att den där nonchalanta attidtyden inte funkar lika bra längre): "Jaadu. Det var en bra fråga. Ställ den till Apple Service!"

En bra fråga va, tänker jag. Hade det här varit "Svagaste länken" hade du inte ens fått vara med i publiken!
"Jag vill ändra sidzoomen - Ring Steve Jobs", liksom.
Fast inte ens det går ju kom jag på.

Det är som vanligt lätt att va svår när ingen förstår.
/Eder Antoine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0