"Universitetet är det nya gymnasiet"

Det tar på krafterna att lära sig grunderna i SPSS...

Programmet i sig är inte särskilt svårt men problembarnen (vilka man med lätthet skulle tro ha gått direkt från småskolan till universitetet) försvårar inlärningen på fler än ett sätt!

Vi tar det från början.
Problemen i det här fallet är två till antalet och förstår verkligen ingenting av vad instruktioner heter.
Den ena ser ut som Kristina Lugns dotter, har fnasiga händer, rött hår och en gäll, genomträngande röst.
Den andra ser ut som hon levt de senaste 10 åren på Plattan och låter som en avtänd, stockholmsk tjackpundare...

Dessa två har av en tacksam slump nu hamnat i samma grupp.
Ingen av dom förstår. Ingen av dom har kapacitet att förstå.
Smidigast är när den ena (som tror sig förstått) ska förklara för den andre.
Det blir lite som att en blind hjälper en döv...


Jaja. Roligast idag var nog trots allt att Idol har kommit till stan.
Jag passade på att ta en idolbild på Idolbilen.

Det är för övrigt i "lokalerna" bakom som jag har min undervisning.
Apropå rubriken var det ett stycke jag snappade upp från ett par samtalande tjejer i väntan på studievägledning. Det kanske ligger nånting i det.

/Eder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0