- Kapten, säg mig, när kommer skeppet fram?

Antingen har någon obehörig kommit över lösenordet till Sveriges mest intellektuella mansblogg eller så har den helt enkelt fått nytt liv och en ytterligare dimension?!  :)

I den eufori och förvåning som uppstod skriver jag i alla fall nu i ren inspiration. I punktform.

* Som vanligt med mina projekt om vikt och viktökning har det nu stagnerat en aning. Träningen har också visat sig vara mycket beroende av min träningspartner och hans vanor. Tränar Eklund - tränar jag. Viktmässigt har jag gjort en toppnotering på 75,7 kg en lördagsmorgon och har de senaste veckorna fortsatt kretsa just där. Det är lätt att bli nedslagen utan framgång men om jag backar några månader så är det trots allt en ganska remarkabel ansträngning jag gjort - att gå från 69,6 till 75,7 är sex kilos differens. Med en fettprocent på 11,8 därtill är det ännu ett bevis på att det inte är ister jag lagt på mig. Ibland blir jag dock trött på all denna hets om ständig förändring, och som jag i viss mån får erkänna att jag själv också är med och skapar. Hela livet verkar gå ut på att ständigt göra om saker och framför allt sig själv...



På TV är det Abtronics hit och ZumbaFitness dit. "Så gjorde jag för att gå ner 12 kg!". För vem gör alla dessa människor det egentligen?! Egentligen vet jag väl svaret då jag är en del av hela skiten själv... Men att jag inte lever som jag lär är väl heller inget nytt. Och kasta stenen först, den som i ärlighetens namn faktiskt gör det. Viktigast av allt är nog insikt. Och att ibland fråga sig själv: För vem gör jag det här?

* Förra helgens utgång gav mig ett uppslag om en ny bok: "QP-tjejer och cheesekillar". Vad den ska handla om vet jag inte, men titeln känns lovande. Kanske säljer idén till Viveca Lärn och får se den som julkalender 2015?

* I veckan som följer är det skola 5/5 dagar. Man inser hur bortskämd man är när man tycker sånt är jobbigt. Hela grundskolan var det kutym med skola veckans alla dagar och lyckan var stor om man mot förmodan kom hem före klockan tre någon dag. Nu handlar det om två- eller tretimmarspass...

På återhörande. /Eder A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0