Kändisspotting

För några veckor sen snuddade jag vid självaste Bo Lundgren när jag promenerade hem från Lunds centrala delar. Just det. Precis samme Lundgren som för några dagar sen hade möte med min namne; Vladimir Antonov angående köpet av SAAB:s lokaler i Trollhättan.
Fränt.
Tyckte jag då.


Idag har jag dock toppat det med råge.
På väg hem från dagens valborgsfirande i berömda "Parken" i Lund, ser jag plötsligt en shortsbeprydd herre i klädsam skäggstubb hållandes en liten liten flicka i handen. Befriad från hämningar efter ett måttligt alkoholintag tänker jag högt när jag passerar sällskapet:
A - IVO!?
I - Tjena, mannen!

Jag hade sett rätt! Det var Malmö FF:s supertalang Ivo Pekalski!
Artig och väluppfostrad som han är tog han mig i hand när jag bad om att få hälsa på honom.
Jag önskade honom lycka till i nästkommande match och frågade vilka dom hade (ja, i just den ordningen) och han svarade "Tack så mycket" och "Göteborg".
"Aaah, det tar ni!", sa jag och vinkade adjö.

Ivo till vänster, i kamp med MFF:s nästa motståndare på schemat; IFK Göteborg.

Med hög puls och fortfarande starstruck försökte jag senare förklara för mitt övriga (inte lika fotbollskunniga sällskap) vem jag just tagit i hand. Ingen fattade.
Så kan det va ibland.

Jag säger inte att det är koolare att bo i Lund än i någon annan stad.
Men det är det.

/Eder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0