Life is demanding without understanding!

En knapp vecka har spenderats i Lund och det känns dags att underrätta omvärlden om det nya livet!

* Förväntningarna på studentliv och gemenskap har infriats med råge och jag har faktiskt redan hunnit vara en smula delaktig i PA-programmets nollningsaktiviteter med allt vad det innebär. En viss förvirring uppstod när sånär som samtliga undrade vem den nya killen var och varför han var med. "- Eeeh... alltså jag känner Gugge" var mitt ytterst vaga svar på frågorna som haglade. Min något klena anledning till trots var det inga problem att vara med i sällskapet och klockan halv nio samma kväll som jag anlände stod jag i Stadsparken och dansade fritt till tonerna av E-types "Russian Lullaby" som pumpades ut från en portabel partymaskin!

* Mina farhågor rörande den röriga dialekten har visat sig vara aningen överskattade. Brudar som pratar skånska gillar jag. Killar som gör det... Kanske är det för att de allt som oftast, i smått kritiserande ordalag, använder uttryck som: "Serrriöst?!". Som i: "Alltså, serriööst, har du äntä sätt den filmen?! Alltså, SERRIÖÖST?!" 

En annan anledning till skepsis hände nyligen i det gemensamma köket där en flyktigt bekant korridorare skulle vara lite schysst och inleda ett samtal med meningen: "Haeaeese ha pimää poe Öegees ikveää??!" Jag fattade inte ett skit och kände att det var bäst att hålla käft för att inte svara på nåt jag inte förstod. En halv minuts tänkande senare kom jag på att han nog undrade om inte Nationen ÖG hade premiär ikväll och om jag inte skulle dit. Så dags då. Men men, det går bättre än väntat och jag har flertalet gånger kommit på mig själv svara jakande med ett stönande: "jie-ah".

* Om vi ska snacka brudar... så har jag inte mer att tillägga mer än att snygghet sannolikt korrelerar med hur långt söderut i landet du befinner dig. Västerås - ok, Östergötland - mm! och Skåne - Awesome! Smala, brunbrända ben har fullständigt sköljt över mig ända sen jag steg av vid tågstationen. Några gånger har jag till och med fått hoppa av och leda cykeln för att jag inte ska vara en fara för mig själv och andra i trafiken. Total awesomeness!


Som om det inte vore nog vann ett roligt spelande svenskt landslag idag sin första match på resan mot ett nytt EM-slutspel! Firas med glada bilder från Berlin 2006 ovan och Salzburg 2008 nedan!


/Eder Anton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0