Sminklådan var stor som en resväska!


Idag spenderade jag förmiddagen i den kungliga Hufvudstaden och närmare bestämt sittandes i en stol på Make Up Institute Stockholm.

Jag hade fått mitt första modelljobb, vilket har betyder att jag har ätit bomull de senaste veckorna, har hört att modeller gör det för att dämpa hunger och hålla sig smala. Catwalken får vänta en stund till för nu var det dags för en sminkning på temat fantasy.

Min sminkös för dagen var Josefin Abrahamsson a.k.a Carros syrra, som utbildar sig till Make up artist, och behövde någon att måla på.

Eftersom temat var fantasy satte jag mig i sminkstolen med en förhoppning och mental bild av det slutgiltiga resultatet som jag trodde skulle se ut ungefär så här:



En Orch från Sagan om ringen.

Eller en osynlighetssminkning har också varit coolt!



Nazgûl, från samma trilogi som ovan.


Josefin
hade en helt annan bild som hon ville förmedla, våra idéer låg en bit ifrån varandra.



Såhär lagom i valtider blev jag alltså märkt med ett politiskt förtecken. Har dock på ryktesväg hört att de tänker införa ett VASK-bidrag, det vill säga på krogen en statligt finansierad flaska skumpa, endast avsedd för att hällas direkt i slasken.

Det blev en mycket snygg fantasyros, Josefin gjorde ett grymt bra jobb när hon på fri hand målade blomman på en timme.


//Matz





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0