Två på en dag om det är länge sen


Jag har ju bytit inriktning och försöker smalna av den Überbreda utbildningen folkhälsovetenskap till något mer nischat, det vill säga arbetslivsvetenskap.

Det innebär ja att en hel del ny kurslitteratur måste införskaffas. Idag när boken "Arbetsmarknaden" kom hem så slog det mig att omslaget påminde om något jag sett tidigare.


"Arbetsmarknaden" Om; arbetsmarknadsteori och politik.

 

Den liknar nästan skrämmande:

"Spelet"




Som handlar ett sällskap män som ägnat sitt liv åt "förförelsekonsten" och hur de på kortast möjliga tid ska manipulerar kvinnor till att ligga med dem.   


"Arbetsmarknaden" utkom 2006, det vill säga ett år efter "Spelet". Frågan som uppstår är ju vilka underliggande toner som ska tolkas in i boken, och vilken "arbetsmarknad" är det egentligen författaren syftar på?

Har inte läst den än, men ser fram emot det.


//Matz

Kommentarer
Postat av: Lisa

Gött att glida in på det smala spåret! Själv är jag fortfarande fast i en ändlös begreppsdjungel som är så snårig att man knappt vet om man ska svänga höger eller vänster. Hoppas livet på MDH är lika angenämnt som vanligt, själv tycker jag ÖRU hitills håller stilen (professorerna kanske har lite väl yvigt hår och lever i sin lilla bubbla) men tack vare att utbildningen är förlagd på distans får jag även upptäcka teknikens under (web-seminarium?!?!??!?!) med allt vad det innebär.

Västerås-besök står på agendan för hösten, när är lite oklart.

Lev gott! /Leees

2010-09-09 @ 09:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0