STÖRRE ÄN NÅGONSIN! (5)



Ytterligare en vecka har passerat och det har blivit dags för redovisning!

Äntligen rör det på sig igen och 900 gram har dunkats dit sen senast!

Ironin är fullständig då jag faktiskt haft en vit vecka från choklad och annat kaloritätt smaskens. Det ska däremot åtgärdas omgående och Willys i Lund kan räkna med ett besök inom en oerhört nära framtid. På tal om mina matvanor har jag både en och två gånger i korridoren fått höra att jag äter stora mängder yoghurt. I kombination med min fascination för en annan bloggare från Vadstena myntade i torsdags min gode vän Petter mig ett nytt smeknamn: Yoggiboi. Jag kommer bära det med stolthet. :)

På tal om Vadstena fick jag på Facebook alldeles nyligen syn på ett kul tilltag jag måste få berätta om.

Skylten som vid Vadstenas utkant ger information om framtida vägval har förvandlats till en välkomsthälsning för nyanlända besökare. En travestering av en gammal Thåtrömlåt; "Välkommen till en vacker död stad" pryder numera infarten till denna rikskända kulturstad.

Med egna erfarenheter av Vadstenas massiva icke-utbud av aktiviteter på vinterhalvåret kan jag inte annat än instämma med skaparna av denna gatukonst.

När vi ändå är inne på låtar var spelningen med Eldkvarn på Victoriateatern i Malmö tidigare i veckan precis så bra som förväntat. Rockrävar som spelat tillsammans sen tidigt 70-tal visade upp fem nyanser av skallighet samtidigt som de blandade och gav av lugnt och fartfyllt, gammalt och nytt.

"Petter på Malmös gator".


Tre kungar av Broadway. Claes von Heijne på piano/elorgel(?) och Werner Modiggård på trummor icke att förglömma.

Piiz /Eder Yoggiboi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0