STÖRRE ÄN NÅGONSIN! (3)

Chacha bloggen!


Det är återigen dags att se vad veckans mat- och träningsplågande har gett för resultat!


70,4 kilo och en uppgång på 800 gram sen senast är väl okej, men placerar mig egentligen bara 2-3 veckor bakåt i tiden då vikten var densamma. Jaja, det har i alla fall sina förklaringar.

Några förändringar kostmässigt har det i alla fall blivit under veckan. Kesella med bär har återupptagits som kvällsmål emellanåt och gröt är numera naturligt alternativ som frukost. Min vän Pierre (med överarmar likt Anja Pärsons lår!) berättade om hur han åt 2,5 dl havregrynsgröt flera gånger om dagen eftersom han var inne i en gainerperiod. Då kände jag att jag behövde öka min ynka dosering, varför den nu ligger på saftiga 0,75 dl... :) Herregud, mer fixar jag inte.


Som den oerhörda chokladdiggare jag är glädjer det mig att ha hittat Fazerchoklad med cashewnötter! Bättre proteinvärden i en chokladkaka är nog svårt att skaka fram. Nu kan jag dessutom göra avdrag för lördagsgodiset som kosttillskott! ;)




* Slutligen några tillägg från helgens aktiviteter. I fredags var det återigen dags att praktisera tennisskillsen på Wictoriastadion. Det var starka dubbeluppsättningar tillsammans med Anders/Pecka/Julius och spelandet höll på i cirka 2½ timme. Utan någon som helst skrytaspekt måste jag ändå bara berätta att det blev idel segrar sånär som på sista matchen då vi blev bortkörda vid ledning 5-1... Alltid skönt att vara ett med racket och otroligt nog vann jag fler nätdueller än jag förlorade!


* Fredag betydde också festkväll. Ett gäng spanjorskor hade intagit Peckas gemensamma kök och spelade inhemsk musik för allt vad högtalarna orkade. Eller njaa... orkade med var precis vad de INTE gjorde så jag bestämde mig för att se över förstärkarens inställningar för lite bättre ljudåtergivning. Det visade sig inte medföra några framsteg, ljudbilden var fortfarande vidrig. En spanjorska ser mitt försök till festförbättring och tror med all sannolikhet att jag lackat på den skränigt spanska dansmusikens volym och går fram till sin Ipod för att sänka.
Pecka
, som sitter i soffan inser situationen och vill direkt förklara att så naturligtvis inte är fallet. Det är då det magiska citatet trillar ur munnen på honom: "Oh, it's okay! He's just trying to fix the discount and everything!". Gode gud, låt mig aldrig glömma det. :)


* Väl ute på Hallands Nation förflyter en festkväll på precis som den bör. Det är lätt att beställa, en Åbro kostar 20 spänn och flera av vakterna har högskolepoäng. Någon timme efter midnatt, hårt dansandes inne i nationens djupaste lokaler, drabbas jag av ett kärt återseende. Pecka har återvänt till gruppen efter en längre tids frånvaro inne på klubben! Här ska kramas! Jag grabbar ett UFC-liknande tag runt midjan på honom och håller helt sonika fast grabben i en märklig hoppa-på-stället-dans. Efter ett par sekunder tycker han inte det är roligt längre. Han vill loss. Jag samtycker inte och vill inte alls släppa iväg honom; du har ju just varit borta aslänge! Kom igen, dansa nu med oss en stund! Så jag håller kvar. Ännu hårdare. Jag tittar lite lätt leende på honom... WTF!?!? Du är ju inte Pecka!!!

Efter flera långa sekunder har jag slutligen insett mitt misstag. Jag har tagit fel på person. Undra på att han ville loss. :)

Det var allt för nu.
/Eder Anton.


Kommentarer
Postat av: Mr T

Saknar dig Tonne <3 ;)

2010-10-03 @ 13:01:18
URL: http://hundenipasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0