Vad blir det för mat?

Eftersom man knappast är komplett som människa förrän man kan erkänna sina brister är det väl lika bra att krypa till korset. Jag trodde jag kunde mixa (och då menar jag inte som DJ Sleepy) men de senaste två gångerna har det gått käpprätt åt skogen... Jag pratar om framställandet av smoothie.


Det här var för någon vecka sen och jag upptäckte det först dan efter. Måste varit för att jag smoothade i mörker... Grymt likt en smidig avrättning måste jag säga.


Igår gick det desto sämre. I tron om att det skulle gå bra att mixa utan lock blev det här resultatet... Om det förra var en snygg avrättning liknar denna fadäs snarare ett brutalt massmord... Och satan vad blåbärsfärg biter sig fast!


Men inga sura miner här inte! Trots att jag i ögonblickets förvåning högt råkade gasta ett slangord för älskog fann jag mig snabbt i situationen och påbörjade vad som skulle visa sig vara 30 minuters sanitetsarbete...

Men som Zäta alltid säger: Man vill ju inte dö nyfiken! Och nu vet jag. Både att mixa med lock är att föredra men även att blåbär har en tendens att likt svensk vinter inte vilja ge sig i första taget...

/Eder Anton

Kommentarer
Postat av: En snygg jävel

Satsa på naturell nästa gång. Slipper du städa så mycket. :)

2010-05-12 @ 20:30:31
URL: http://hundenipasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0