Tjejer gillar en Bad Boy!

 Det finns ett antal typer av människor, personligheter och stilar i samhället som är fascinerande. Under gårdagens bar-hoppande diskuterades fenomenet Bad Boy med ansatsen:


-          Tjejer gillar en Bad Boy!    

 


Med i snacket var bland annat det spanska jakandet, det vill säga Elize, eller El Si som vi brukar säga.


 

Diskussionen landade i följande enkla slutsatser på en kanske ganska komplext persona, att en Bad Boy är en kille som självständigt går sin egen väg och att attraktionen och spänningen ligger i det oförutsägbara i ett beteende. Bad Boy-epitetet sitter alltså i attityden och är ett sätt att agera, och är inte kopplat till utseende eller stil. Vidare spekulerades det i att ett sådant beteende säkert kunde bottna i någon sorts osäkerhet och att det egentligen bara är en social mask för att dölja osäkerheten.

 


Vad det gäller mitt eget Bad-Boy-beteende så har jag gjort några vansinnigt irrationella och helt oförutsägbara saker. Igår så kom jag nästan försent till ett styrelsemöte, jag har druckit någon alkoholhaltig dryck tre dagar i rad nu och så gick jag ut igår med ostruken skjorta, ganska Bad!

 


Nu väntar vårens första grillning i parken snart med fler spanska förtecken, vi ska tydligen använda oss av en El Grill.

/Matz


Kommentarer
Postat av: Linnet

Hihi, jo, grillat med en El Grill vart det!

2010-05-15 @ 22:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0