Snippa, Vulva, Sköte, eller bara ett vanligt förvaringsutrymme?

Efter en diskussion med T-spoon ett par dagar tillbaka om ett begrepp och dess vedertagenhet så ska jag kavla ut lite vardagsbetraktelser i det virtuella offentliga rummet.

 


I HiPs bekantskap finns en väldigt charmig tjej, jag ska inte hänga ut någon här, men för enkelhetens skull och tillsvidare kan vi kalla henne Isabelle Lejbowicz. Hon använder ett begrepp för ----- som man verkligen skulle vilja höra resonemanget bakom, Isabelle säger helt enkelt ”Lådan”. Något som vi har fått förklarat att:

 - så säger man hemma!

Hemma är alltså i Skultuna och den stora frågan är här om begreppet låda är så Überlokalt att det inte nått utanför de Lejbowicziska husväggarna eller om Isabelle har någon besläktad själ därute och begreppet faktiskt är vedertaget?

 


Låda för mig som kommer från en mindre storstadsregion är i alla fall synonymt med
M.Gluteus Maximus och jag är ganska säker på att det är generaliserbart hos majoriteten av den svenska befolkningen. 

 

Efter en bildgoogling med 198 000 träffar på 0,006 sekunder fanns inget som kunde liknas med annat än en vanlig;


 

 Box!


Björn Rosenström känner till begreppet Låda i alla fall, men vad han menar är inte helt klarlagt, bedöm själv 25 sekunder in i låten.







Själv är jag uppväxt med begreppet Kofelia, myntat av mormor.

 
//Matz


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Björn är den man på planeten som fattar vad det handlar om... :) LÅDA is the shiiiit

2010-05-18 @ 22:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0