Liten kille utelåst från tvättstugan.

Igår fick jag syn på nåt som jag verkligen känner starkt medlidande för: en liten snubbe hade blivit utelåst från tvättstugan. Kvarterets nya system med "droppar" som man blippar är skoningslöst och lämnar ingen som helst akademisk kvart, whatsoever. Vår vän Matz vet hur det kan kännas när man dunkat in två stora tunnor skitig tvätt och så får man inte ens chansen att ta ut den?! Och då ska man ringa nåt jäkla nummer till en jourhavande tvättstugeupplåsare.

Problemet i det här fallet var att grabben förmodligen var alldeles för kort för att se vad det eventuellt var för nummer det var meningen att han skulle ringa...




När jag gick ut för att hjälpa till fick jag helt oförstående se honom lägga benen på ryggen och ränna iväg fortare än kvickt. Jag kan bara hoppas det löste sig för honom med tvätten...

/Eder Anton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0