Kändispoäng till familjen Eek

Matz efterfrågade nyss ett blogginlägg om familjen Eeks gräsklippare. Nu kan man ju fundera på vad som är så fascinerande med det. Ja, förutom att den har använts av den relativt kända gräsklipparexperten Anton Tonne Olofsson så har den en tidigare ägare som kan sägas vara en av Sveriges mest framgångsrika människor.

Det är alltså en Husqvarna Rider vi pratar om. Skön att åka på och på femmans växel åker den nog ifrån min Nissan på kortare sträckor. I vilket fall så fick vi betala ett enorm överpris då säljaren såg potentialen i och med att förra ägaren var ingen mindre än Pandora!

För er som inte känner till Pandora så bor hon numera i Västerås tror jag. Riktiga namnet tror jag är Anneli Magnusson och hon är 40 år gammal. På 90-talet var hon rätt inne. Så vad hände med gräsklipparen då? Inte helt tillförlitliga källor men ryktet går att hon köpte den för att sedan försöka klippa utan olja i maskineriet. Så motorn skar väl helt enkelt. Kändis som hon var/är lacka hon ur och köpte sig en ny och så kom den lite slitna in för försäljning igen. Och in i affären vandrade en glad pappa som med stor förtjusning betalade säkert 3000 kronor extra för att skramla ihop någon extra kändispoäng. Sånt är livet.

Pandora har även släppt en ny dänga till album nu 2010. Lyssnas med fördel här: Pandora – Tell The World, The Naked Sun kan vara den sämsta låt jag någonsin hört...

Hon har nog varit med i många pojkars drömmar under sina år i strålkastarljuset:


//Thomps

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0