"Man vill ju inte dö nyfiken."

Chacha!

Kul att läsa att T-maestro har det bra uppe i Norrland bland snödrivor och varulvar.
Ska själv göra ett tappert försök att uppdatera lite vad som händer på hemmaplan.

Mina matvanor ter sig allt märkligare och inte blev det bättre av att jag och Matz i helgen genomdrev en lördagsafton i projektform. Allting under arbetsnamnet: Experimentell Lördagkväll!
Under en tid har jag varit fascinerad över lössnus och länge velat prova. Förutsatt att det sker under kontrollerade former.

Sagt och gjort! Vi begav oss ner till Ica Supermarket, där man uppenbarligen handlar tobaksvaror med nåt konstigt streckkodskort. Under tiden som Matz gick in och botaniserade bland paranötter och yoghurtrussin ställde jag mig i den enda öppna kassan och började fundera på vad tusan jag skulle slå till på..? Man vill ju inte köpa äckligt lössnus liksom!

Under överinseende av den nylockade(?), brunhåriga och glasögonbeprydda kassörskan förklarade jag glatt men stillsamt  att jag inte var den mest rutinerade snusköparen och att det var därför jag stod och velade. Hon fnissade till lite grann och visade förståelse. Trodde jag. Två sekunder senare åberopade hon legvisning.

Inga nyheter för en som är gammal i gamet, tänkte jag och hivade upp en liten pojke på ett hårt rosa plastkort. Det funkade den här gången också och jag var legitimerad att köpa mitt lössnus som visade sig kosta över 40 pesetas!

Väl hemma var glädjen total över att det äntligen var dags att prova! En prilla bakades och tog plats strax till uppe till höger om mina bogvisir till framtänder. Så där ja! Nu var jag kool på allvar. Tre minuter senare började den lilla jordklump jag pillat in göra sig kraftigt påmind när skallen plötsligt kändes som en dåligt kalibrerad Lisebergskarusell.

Å andra sidan är det knappast nåt nytt fenomen. Jag är känslig mot all form av stimulantia och kan inte dricka kaffe efter klockan tre på dagarna. Då somnar jag inte förrän tolv timmar senare. Det enda som inte har någon som helst effekt på mig är socker. När folk pratar om sockerchock och kickar är jag likgiltig. 

Efter nån minut gick dock snurrigheten över och jag kunde avslappnat luta mig tillbaka i soffan med en iskall Bud i handen och OS på teven. :)

Lasset med gött som skulle förtäras. Never mind the kinapinnar. Det är mina trumstockar. 


Ett par öl. Lite lössnus och OS. Succén var enorm för Experimentell Lördagkväll! 


Nybakad student får en ny innebörd.

/Eder

Kommentarer
Postat av: Kingen

Snyggt där!

Dock ligger Sälen i Svealand och inte i Norrland!

2010-03-01 @ 22:10:43
Postat av: Pethra

Haha.. din galning.

2010-03-01 @ 22:19:42
URL: http://nanoliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0