Sköna söndag!

Många är dom som stämmer upp i klagosång så fort klockan ska ställas om till sommartid och man blir "berövad" en timme. Löjligt, säger jag. Det är ju nu det roliga börjar! Sena kvällar spelandes fotboll i solnedgången tillsammans med sena utomhusfester iförd endast jeans och t-shirt vore aldrig möjligt om inte klockan ställdes fram en timusling och gav kvällen lite mer tid att jobba på!

Tillhörande denna fantastiska söndag kan också sägas att jag idag förärats glädjen att avancera en division på det fiktiva fotbollsspelet Hattrick! Ända sedan 2002 har jag spelat detta managerspel som äger rum i realtid men aldrig tidigare har jag spelat i division IV. Det låter inte så märkvärdigt men enligt den ranking som finns ligger jag i dagsläget 2800:e plats i Sverige, som har cirka 30 000 användare. Vilket betyder att av 100 lag så är jag bättre än 90 utav dom. Inte så illa trots allt?! :)


Laddar för tillfället upp inför kvällens "dokumentärkväll" med att lyssna på P3 Dokumentär. I nyhetsavbrotten är jag inte sen med att dra på Shout Out Louds - "Play the game", som på sista tiden seglat rakt upp i topp på personliga favoritlistan. Hela dan idag har jag gått runt och önskat att jag kunde sjunga av den enkla anledning att det låter förjävligt när jag stämmer upp i det "bakgrundsooooande" låten innehåller.
Men det kompenseras med en outtröttlig kärlek och ett brinnande engagemang istället. :)


Thompa T hade förra veckan tydligen fått dubbla utgåvor av senaste herrmodemagasinet KING Magazine och var inte sen med att låna ut ett ex. Full av förväntan inför vårmodet var det med ett ledsamt och lite uppgivet ansiktsuttryck jag ögnade igenom tidningen pärm till pärm... det var ju bara reklam? Det lilla mode jag fick syn på handlade om klockor i prisintervallen 15k-100k... Ett par dagar senare snodde jag med mig en Metro från stadsbiblioteket och slogs av att en gratistidning hann med lika mycket mode på ett mittuppslag som KING på hundra sidor...

Lite bittert eftersom just det magasinet brukar kunna leverera.

Nog om det. Över och uut.
 /Eder Anton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0