Ingen seger utan...

Om det funnits en ugly-o-meter på Kåren i Västerås igår kväll skulle den absolut inte funnits idag. Den hade gått sönder...

För min egen del trodde jag att studenter tillhörde den övre massan vad gällde snygghet och utseende men det är verkligen något jag tvingats omvärdera. Sambanden kan givetvis vara flera och bero på olika saker, exempelvis att snyggt folk söker sig till mer utpräglade studentstäder som Lund och Uppsala eller att Västerås grädda av "handsome people" fattat att Kåren inte är "the place to be" om man vill finna sin framtida make/maka...

Gårdagkvällen innehöll dock så mycket mer än bara fula människor. Vid 19-tiden åkte vi i VSIF till vår systerförening ELSA i Eskilstuna för att mäta våra krafter mot varandra på innebandyplan. Ett på förhand uppsnackat och favorittippat VSIF fick mycket riktigt "vatten på sin kran" och kunde med lätthet bärga segern med hela 24-5.

Själv stod jag för 7 mål och hade stundtals lekstuga á la ryskt klapp-klapp tillsammans med min vapenbroder Zäta. Hursomhelst en mycket trevlig match bortsett från deras bulldozer som hade vissa svårigheter med vilken sport vi spelade och ibland praktiserade rugby, amerikansk fotboll och hockey... förklädd med pannband och innebandyklubba. Jag fick min beskärda del när jag blev helt oprovocerat blev översprungen framför mål när bollen befann sig ett tiotal meter därifrån. Att sen fråga:
- Gick det bra? tog jag bara för än mer konstigt.
- Varför springer du över mig? Såg det ut som jag hade bollen eller?! var mitt beska svar innan jag hoppade upp spelade vidare.


Observera Tintinfjongen på nummer 13 dagen till ära.




Action!

/Eder Anton.

Kommentarer
Postat av: Carro

Tråkigt att ni tappade en målspruta av klass, hade kommit en bra bit över 30 kassar annars :P

2010-03-27 @ 19:06:19
URL: http://vinkelvolten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0