Roten till all ondska

I några veckor har jag nu varit befriad från den förbannelse som vilat över mitt hem. Vidundret som plågat och hemsökt mig under en väldigt lång tid är en möbel från helvete, en konstruktion skapad från ren ondska av djävulen själv, sattyget är soffan Klippan från ett svenskt multinationellt inredningsföretag. 

Klippan är en total katastrof och så fort man närmar sig soffan blir man utsatt för en vidrig ergonomisk våldtäckt av absolut värsta grad. Vinklar och ryggstödshöjd är inte anpassat för mänskligheten och den designer som skissat fram denna pjäs av vansinne måste vara otroligt bitter och försökt att projicera allt sitt hat mot den sittande befolkningen. Eller så var det aldrig meningen att man ska sitta i Klippan, trots att det vid en snabb okulärbesiktning faktiskt ser ut som en soffa. 


Ironiskt nog är det utrikiska namnet på soffan; Klippan Loveseat, vilket är ett fult marknadsföringsförsök, snarare är det så att Klippan är en motorväg till social isolering då ingen frivilligt utsätter sig för den fysiska och psykiska påfrestningen att sitta i den mer än en gång. 

Måtte denna förklädda skoliosframkallare tas ur produktion snarast innan den skapar mer olycka i världen.   

Se upp för de förföriskt stilrena formerna!


Numer spenderas sittiden i en inbjudande tvåsitts från mitt reservdelshem en trappa upp.

Tack Linn!!

//Matz

Kommentarer
Postat av: Caroline

Det döljer sig ännu en Klippan-djävul i Hildehuset...

2010-06-13 @ 20:07:25
URL: http://vinkelvolten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0