Stuck here for days.

I jobbet som rekryteringsassistent läser man dagligen en hel drös av CV:n.

Således läser man också en hel del roliga formuleringar. Vilket jag anser vara mitt jobbs stora fördel framför andra!

Idag stötte jag på följande:

"Jag lyssnar på Metallica och följer HV 71 dagligen. /.../ Hoppas dessa rader fångat ert intresse!" 
avd: Klart du ska ha jobbet!

"... att arbeta åt samma hål."
avd: Jobbigt att vara anställd av ett tomrum... 

och slutligen:

"Privat så är jag 53 år."
avd: Hur gammal är du i jobbet då?




Återkommer förhoppningsvis i sommar med mer enastående humor. ;)
/ Eder Anton.


Kommentarer
Postat av: Linnet

hihihi, underbart! :D

2010-06-02 @ 18:05:58
Postat av: Anna

Men om man hejar på HV 71 så är man anställd direkt!!

En liten anekdot så fick jag en person att starta ett konto på en viss bank jag jobbade på genom att prata lite HV 71 med honom då det är mitt favoritlag i hockey, dock är jag måttlig intresserad av hockey :D

2010-06-06 @ 23:23:00
URL: http://lasadie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0