Trötthetsprediktorn


Tjänstepensionsbolaget Alecta... oj vilken lockande inledning. De har i alla fall tagit fram ett verktyg som kallas Trötthetsprediktorn där man kan beräkna när tröttheten kommer att göra sig påmind. Anledningen till detta är att det inte är trafiksäkert att halvsova när man kör bil. Denna slutsats är förstås dragen från år av forskning och vetenskaplig evidens. 

Ett naturligt steg efter denna hjälpreda att hantera kroppens svårtolkade signaler borde vara en matklocka, hur ska man annars veta när man ska äta...  

Så livsmedelsverket skrid till handling, jag kanske är hungrig.

Gjorde ett litet test där jag ignorerade min egen matklocka en stund. Genomgick en 43 timmar lång fasteperiod som avslutades igår. Fastan innebar ingen mat, men däremot litervis med nässel-te. Klarade mig väldigt bra utan mat i nästan två dygn, men sen började kroppen protestera med skakande händer och ganska dåligt tentaplugg med bristande skärpa och noll i inlärningsförmåga.  




Spännande att följa sin trötthet under dagen, kommer alltså vara måttligt trött när det är dags för Pirates of the caribbean.


Så har det också kommit ut en bok som heter Alfahannen, enligt den så avgudar kvinnor en lite lätt våldsbenägen bad boy?

//Matz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0