Illusionisten

Jag är ju lite fascinerad av mänsklighetens skapade samhällsfenomen. Sagt om svenskar är ju att vi är ett köande folk och det man gör ofta borde man ju bli bra på. Detta är något som inte återspeglas i det mayham som uppstår utanför kylskåpen och microugnarna i högskolas pentry utanför Restaurang Rosenhill.

 Egentligen ska man ta sin matlåda ur kylen, förflytta sig till micron, ställa in lådan och sedan avlägsna sig till en plats så andra kommer fram. Detta komplicerade förfarande finns inte beskrivet någonstans och pilar i golvet som visar gångriktningen saknas tyvärr, men det är väl lite underförstått hur man värmer sin mat, eller?


Istället så tar somliga sin låda ut ur kylen, ställer den i närmsta micro vrider timern på 2 min och ställer sig en centimeter från glasluckan för att apatiskt stirra in i strålburken i väntan på det pling som betyder att det är dags att glufsa i sig sin ljumna panpizza.  Under tiden så blockerar vederbörande halva kylen och tre micros fördelat på lika många våningar som annars vore tillgängliga för andra studenter.  

Whyyyyy!!!

Nog om detta nu. Händer mycket saker utanför Rosenhill. Igår när jag var på väg ut ur restaurangen så känner jag att något som tillhör mig har begett sig ut på en oannonserad resa nedför benet innanför byxan. Jag stoppar telefonen som smitit genom ett hål i fickan halvvägs på låret och haltar stelt ut ur Rosenhill för att diskret försöka skaka fram telefonen ur byxbenet. När jag fnissandes lyckas få telefonen att glida ut från byxbenet och landa bredvid min fot så kommer studenthälsans präst och kommenterar glatt

 

-          Åhh vilket trolleritrick!

Inte bara prästen bevittnade hela händelsen, utan också en road folkmassa som stod och väntade utanför Info för att bli plåtade såg spektaklet.


Idag så mötte jag samma präst igen i en av högskolans korridorer, hon frågade då muntert om det blir några trollkonster idag.  

 

// Magica de Matz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0