Hockeyfest i Jönköping!

Chachaa!

Igår var det så äntligen dags, HV 71 mot Brynäs i en fullsatt Kinnarps Arena! Besökande från gänget hemikring (Bunka Boys) var endast jag och Pecka, ett HV- respektive Brynäsfan.

Väl på plats och cirka en kvart in i första perioden fick jag syn på ett annat bekant ansikte bland publiken. Efter nån sekunds tankeverksamhet kommer jag på att det är Västerås IKs egna ytterforward, Marcus Söderqvist, som sitter på samma sektion som bloggen! Ballt, tänker jag och smygtar en bild på honom. Precis då gör HV 1-0...

Skit att missa första målet men det gick ju vägen i alla fall sen i och med seger 4-3 efter förlängning. Oroväckande slappt dock att tappa en stabil 3-0-ledning på bara en kvart i sista perren. Kul däremot för Brynäs yngling Calle Järnkrok, eller Calle Järnskrot som jag säger, att han fick hänga sin första elitseriebalja i samband med Brynäs sena kvittering.


I en pratstund efter matchen passade jag på att fråga Mackan vad hans anledning till att befinna sig i Kinnarps Arena dan efter Nyårsdagen var. Han sa han var där för att kolla på "Grillen", dvs Daniel Grillfors. (Nu i HV 71, tidigare förflutet i VIK, min anm.)



Vi satt riktigt nära isen, på rad 2 (som i själva verket var rad 1!), därav de sjukt bra matchbilderna.


På väg hem blev det Donken. Här en bild på min vän Pecka, iförd antik gammal Brynäströja med Krobbes namn på ryggen. :)


På väg hem hittade vi, strax utanför Väderstad, en rolig skylt.


Det var min 20100102.

Snart dags för skola och annat skit. Jag kommer ryka på tentan den 8:e... inget bullshit den här gången.
/Eder Anton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0