Back to normal

Anton is back in town vilket var uppenbart för en halvtimme sen när jag skulle plocka upp honom på väg till skolan. Jag plingar på dörren, han öppnar i bar övers och långkalsonger. Det vill säga lagom sen och lagom naken. Helt underbart.

Som ni märkt har jag varit inne lite på stavfel som inte får förekomma egentligen. Ett stavfel är ok men inte på saker som typ 100000 människor ska se... Så döm om min förvåning igår när jag kollar text-tv och ser det här:


Vad är Jurtjyrkogården 2 egentligen?! Jo, det är en skräckfilm tydligen (originaltitel Pet sematary II)... Anthony Edwards är med, han är tydligen mest känd för sin roll som Dr. Mark Greene i Cityakuten. Men även medverkat i den helt magnifika rullen Zodiac som ni alla borde se!



Pluggis nu... Visst.. 

Tjing

//Thomps 


Kommentarer
Postat av: Caroline Abrahamsson

mm det är dödsplugg i metodrummet med.. synd att det finns datorer där :P

2010-01-06 @ 10:00:07
URL: http://vinkelvolten.blogspot.com
Postat av: Erik

Jurtjyrkogården är "felstavat" med flit.

Som man tydligt ser är ju också den Engelska titeln "felstavad".

Läs boken (Jurtjyrkogården) av Stephen King så får du reda på bakgrunden till denna stavning.

2012-02-14 @ 19:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0