Svenne-Päron

För ungefär 14 timmar sen satte jag mig för att äta frukost. Efter gårdagens lista (där vi glatt dissade svenska folket som smaskätande idioter med simpla smaklökar som går igång på sylt) så skulle jag sätta i mig min tallrik med gröt. Vad skymtar då längst in i kylskåpet?

Jo, en burk med denna trögflytande massa kallad sylt. Eller rättare sagt så var det rårörda lingon, men tillräckligt nära. Dock hade jag en enorm tur när jag fick se att det inte var en Svenne-Bob. Det var en hederlig Felix som stod för tillverkningen av innehållet i min burk.

Jag kunde glatt pusta ut men ska inte köpa någon ny burk. Ska hålla mig till havregryn och vatten, sen bara en minut i micron, då slipper man kosta på sig mjölk då gröten blir lite fuktig ändå! Tips från en kär vän i Norge!


För övrigt hade jag förväntat mig ett hysteriskt roligt inlägg av MZ som numera är ägare av en fin Suzanne som ska göra hans Internetanvändande lite enklare!

//T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0