Snösemester

Som ni vet är jag nu i Sälen. Första dagen har innehållit, tro det eller ej, en långsam färd på så kallade längdskidor. Eller frekvensen var inte långsam, den var relativt hög. Men glidtekniken kombinerat med dåligt material gjorde att jag inte fick ut så mycket av all min energi.

Efter 300 meter var jag dessutom totalt slut i hela överkroppen. Men slet och kämpade med mig själv och skidorna i 7,5 kilometer och tror inte storebror höll igen alltför mycket ändå.

Till slut så lyckades jag till och med spurta ifrån honom. Jag kände mig som Petter Northug själv men gissar att jag mer såg ut som en väderkvarn som sprang i full karriär med två långa träbitar på fötterna. Nöjd och glad är jag i vilket fall och nu är det snart läggdags för en dag i backen. Med slalomskidor på fötterna trivs jag betydligt bättre.

Ska ta lite bilder imorgon är det tänkt. Jag har uppmärksammat att det varit lite klent på sistone med den biten.

Natti

//T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0