OS-frossa!

Jag blir fortfarande rusig i hela kroppen när SVT visar bilderna från gårdagens jaktstart där Johan Olsson och Marcus Hellner fixade OS-festen! Tyvärr verkade det dock igår som att jag var den enda i hela sällskapet som överhuvudtaget brydde sig... Min entusiasm var föga smittsam om jag säger så.

Men den delades i alla fall söderöver, från lärosätet Lund och från min gamle vän med samma förnamn som Norges flopphopp Northug. Men där stannar också liknelserna. Varken Petter (aka Pecka, Peta, Päö mfl) eller jag har något större skidintresse men blir alltid sanna patrioter när mästerskap ska avgöras!

Igår skrevs över 30 sms under loppets andra halva där vi hetsade, hoppades och spekulerade hejdlöst! Bäst av allt var när Johan Olsson hanns ikapp av den förhatlige ryssen och vi båda häpet ser hur Johan med krafter kvar svarar!



Förvånade och än mer hoppfulla fick vi därefter följa svenskarnas uppvisning ända in i mål.
Vid läggdags kände jag nästan att jag hade haft del i loppet och i den lagkörning svenskarna ägnade sig åt och jag sms:ade och tackade Pecka för god körning.

OS kan vara bra trevligt ibland. :)

/Eder Anton.


Kommentarer
Postat av: Carro

På Hilde var vi också delaktiga.. Sara och jag skrek, hoppade och hejade allt vi orkade. Klart det var tack vare oss dom klarade det :P



Jennifer kläckte för övrigt kvällens kommentar "är det längdskytte dom kör?"

2010-02-21 @ 19:32:00
URL: http://vinkelvolten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0