FiaskoFrukost


Några mornar i veckan serverar Studenthälsan På Mälardalens högskola något som kallas för ”Frukost för själen och kroppen”. I morse skulle jag och Thomas prova frukosten, men främst för att få en pratstund med den underbara studentprästen Cathrine.

Frukosten skulle serveras klockan 8:30 i ”Stilla rummet”, som är ett rum där studenter ska kunna ta en paus i vardagen, finna ro och stillhet.

Stilla rummet som ligger innanför ett entréutrymme, vilket gör att det inte går att se vad som händer i rummet från högskolans korridorer. Några minuter sena och ganska hungriga står vi utanför entréutrymmet för att gå in.
Vi noterar att det är ovanligt tyst för att vara en frukost för studenter, men man vill ju inte dö nyfiken så för att se vad som händer kliver jag in i entréutrymmet för att frukostera.



Till min förvåning möts jag av ett gäng studenter sittande i lotusställning efter väggarna och uttalar en stilla bön. Jag scannar snabbt av rummet efter något ätbart, men finner endast fnissande studenter och några stearinljus, beslutar då att det är dags att avlägsna mig därifrån.

Det var alltså ”frukost för själen” och så länge man inte är luftarian så är föda i fast form att föredra. ”Frukost för kroppen” serverades klockan 9:00 i högskolans cafeteria Origo, där fanns ett helt smörgåsbord uppdukat.  Blev tillslut en fralla i trevligt sällskap med Thomas och Cathrine kring ett samtal om studentkultur.



//Mz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0