Alla goda ting!

Efter en tids downperiod ska jag nu ge mig på att vända trenden.

Det får bli i list- och punktform och kommer uteslutande att handla om bra saker.

* Under veckan märkte jag plötsligt hur jag kunde sätta upp håret i en Beckhamliknande kreation med tofs. Observera att jag absolut inte gör anspråk på att likna Beckham på fler områden än just håret. Fast det är klart, det är inte helt lätt att särskilja oss åt även vad det gäller andra karaktäristika. Grym högerfot, blont hår, you name it!


* Har senaste tiden tagit tillvara på Nicke Anderssons råd han gav i "Dom kallar oss artister" och börjat lyssna på the Datsuns. Kommer nog aldrig att slå varken Hellacopters, Backyard Babies eller Brut Boogaloo men håller för tillfället mer än tillräcklig klass.


* Lyckades göra en pinsam/kul grej när jag i början av veckan var på Ortopedtekniska och hämtade ut min protes (ortos/knäskydd med stålstänger, tänk Forrest Gump). Jag förvarade min remiss och kallelse i högra jackfickan för att ha dom nära till hands när jag stod i kön till receptionen. Kön var inte särskilt lång och jag stod ensam på den yta framför disken mittemellan personalen som jobbar där och den apatiska massan som befann sig i väntrummet.

Efter att ha greppat en nummerlapp bestämmer jag mig för att ta upp remiss och kallelse för att vara väl förberedd när nästa nummer klickas fram och det är dags för min tur.

Det är då något litet och tuggummiliknande fjongar fram och ut ur min högra jackficka, ner på golvet framför mig. Vafaan va det där? hinner jag tänka när jag sakta böjer mig fram för att plocka upp det skräp jag nyss ofrivilligt spridit omkring mig. När jag väl är nere på golvet ser jag vad det var som flög ur min annars så remissfyllda ficka: En Mamba.


Det finns alltid två sätt att förhålla sig i sånna här situationer: tyck att allt är pinsamt och jobbigt eller skratta åt det och tänk att det trots allt var lite festligt. Jag tyckte det var festligt och tog på mig ett stort leende när jag sedan gick fram för att få hjälp i receptionen. Samtidigt hoppades jag att jag bidragit till att ha gjort dagen lite roligare för alla sjukhusapatiska människor som befann sig i väntrummet. :)

Ha det bra!

/Eder Anton.


Kommentarer
Postat av: Marre!

Klipp dig! det är inte okej med den frillan!! Men annars är det rätt underhållande läsning ni har på er sida!! Keep going!

2010-02-12 @ 19:25:54
Postat av: Jennifer

Tycker tvärt om som Marre! Keep it! Men annars är det som tidigare nämnt rätt underhållande läsning :P

2010-02-13 @ 12:59:56
URL: http://frokenstretch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0