Sömnlös

Med risk för att sorteras in i kategorin luffare måste jag ändå delge världen min allra senaste prestation.

Morsan har som vanligt under den senaste tiden (med all rätt ska sägas) tjatat på mig om diverse vuxensaker som jag bara måste ta tag i snarast. En av dom var att göra mig av med min säng. Med endast en vecka kvar på plats i Västerås kände jag att det igår var dags för avyttring. Eller njaa, jag tänkte att om jag lägger ut den på Blocket nu så kanske nån stackare hör av sig under veckan och vill ha den i alla fall.

Sagt och gjort. Två timmar efter annonsering ringde första intressenten. Ytterligare två timmar senare var sängen i en annan del av Västerås. Därefter ringde både Leffe och Ann som även dom ville sova på en lagom bred Sultansäng från IKEA. Jag fick dock meddela att den just skeppats iväg och att jag inte hade några fler för tillfället...

Så nu är jag "sängless" under min sista arbetsvecka. Ovärdigt liv för en tjänsteman men jag har gjort vad jag kan för att hotta upp mitt nya sovcrib:

Det ser mysigare ut än vad det är skönt, vill jag lova. Nätterna jag vaknat flera gånger och tittat på klockan för att konstatera att "nu är det i alla fall inte långt tills jag får gå upp" är lätträknade.

/Eder Anton.

Kommentarer
Postat av: Linnet

Jag tycker att skylten gör mycket för inredningen iaf! ;) men känner absolut att det bör nämnas att det finns en stooor och tjock uppblåsbar variant att låna ett stenkast bort!! Färdig för avhämtning om du känner för det! :)

2010-08-04 @ 20:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0