Höstens hetaste!

Då den här förträffliga, tillika förnämliga bloggen delas med två av Mellansveriges allra främsta livsnjutare måste jag dela med mig av en nyhet jag sprang på i förmiddags. Det förvånar mig heller inte om dessa herrar redan känner till det jag nu kommer att skriva om... :)

Det hela handlar om ett öl. Ett alldeles enastående unikt öl, med den nätta alkoholhalten av 55 %.
Men det är långt ifrån allt...

Den är förpackad på ett ännu mer oförglömligt sätt:

Instoppad i en uppstoppad ekorre!

"Den här spyende lilla krabaten kostar nästan 6.000 kr och flaskan är insydd i en uppstoppad ekorre eller hermelin (rätt bisarrt om ni frågar mig). Under namnet The End of History har det skotska bryggeriet Brewdog tagit fram världens dyraste – och starkaste – öl.

Ölet rekommenderas att drickas i små mängder. Något som man kanske kan förstå när man ser prislappen som står på 500 pund styck, och det faktum att den med sin alkoholhalt på 55 procent är världens starkaste öl.

Endast 12 flaskor bryggts totalt. Och trots priset dröjde det inte länge innan hela produktionen var såld. Några kalla hermeliner i kylen skulle kanske inte skada när man vill imponera lite extra (så länge det inte är en djurens vän entusiast du har plockat med dig hem).

Drick ansvarsfullt."

Skriver Sebastian Järpehag på sidan jag hittar artikeln.

Jag är nu rädd att jag skapat ett "höstens måste" hos åtminstone en av mina bloggkollegor. ;)

Så det är väl bara att gå till Systemet o fråga:
- Har ni Brewdog?
(2 minuters lång tystnad...)
- Menar du Brewdog?
- Ja...

FOTNOT: Exemplet ovan är hämtat från verkligheten när jag och Matz tidigt hösten -09 besökte Västerås innerstads Systembolag och letade Baroloviner. En arrogant kvinna på cirkus 44 barre låtsades inte förstå min fråga, gav service åt en annan, för att sedan återkomma och svara nekande på mitt spörsmål. En uppvisning i nedvärderande beteende.

/Eder Anton

Kommentarer
Postat av: marcus

Sjukt roligt måste jag säga. Kunde inte sluta att skratta åt flaskorna. Även om det är väldigt makabert så är det riktigt roligt.

2010-08-31 @ 16:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0