Den mentala fasen


Förslaget om en mer nischad blogg mot Hälsa och Mode dök ju upp här om dagen. Om idébäraren upplevde att förslaget inte mottogs med överväldigande entusiasm, så var det så också. Däremot så borde inlägg om Hälsa och Mode komma oftare, även om det inte enbart handlar om dessa ämnen.

För att ta ett steg närmare dessa mycket komplexa och intressanta områden så börjar jag med en introspektiv ohälsoresa.

Efter månader av missär och misshandel av mig själv vågar jag helt enkelt inte längre fortsätta. Mitt hälsobeteende länge varit under all kritik och min hjärna har legat marinerad i transfetter, e-medel, alkohol och nikotin. 

Jag har förvandlats till en medelmåttig motionär och "träningen" har bestått av minst ett pass badminton i veckan och ofta tre pass innebandy. Förresten grymt bra spel i dubbeln tidigare idag Thomas. Brukar ju alltid hävda att siffrorna inte säger något i badminton, men 6-0 i set pekar mot en systematisk upprepning av ett resultat som statistiskt går att säkerställa till VINST!  (Förnedring). 

Råkade strax innan spelet förödmjuka mig själv genom att hamna i en konflikt och närstrid med mitt eget racket. När jag snitsigt skulle plocka upp bollen från golvet med racket misslyckas jag fatalt med manövern och driver ramen med full kraft rätt under ögat.  Det gjorde ganska ont och jag vaknade definitivt till för matchen, har nu en Yonex-tag i nian. 
 
Blev inte så mycket till hälsodiskussion det där, men återkommer längre fram med fler tankar.


//Matz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0