Mälardalens Zlatan

Näringsbrist? Understimulans? Uttråkad?

Senaste halvåret har jag varit helt under isen vad gäller det mesta. Sovit på tok för mycket, ätit konstiga saker på konstiga tider och sorterat ner skolan ytterligare några pinnhål på priolistan. Allting som egentligen går emot min vilja men som jag trots det konsekvent ägnat mig åt.

Var på en bra intervju om ett (bra) sommarjobb här i Västerås idag men ändå känner jag trots det som det är nåt som fattas... och jag är missnöjd med hur vissa saker har artat sig på senaste tiden...
Årets tre bästa månader vill jag inte vara cementerad i en stadsmiljö full av asfalt! -  Jag vill klippa gräsytor stora som flygfält, äta spröd pizza från Venezia i goda vänners lag och se solen gå ner i hamnparken!

Ändå sitter jag här med eventuellt jobb i stan i sommar och en magisterutbildning i arbetslivsvetenskap på MDH som hetaste alternativet til förkovring i höst. Tänk om Lund kunde uppbringa en enda kurs värd besväret och jag skulle ge det en ärlig chans. Eller om Linköping hade ett vettigt jobberbjudande...

Men jag har också lovat mig själv att inte försköna allt annat än nuet så förbaskat. Gräset är inte alltid grönare, jaa ni vet var.

Men fan, jag behöver en nytändning!
Börja spela trummor?
Flytta från Brahe?
SÄG VAD SKA JAG GÖRA!?

/ A.


En tjejbloggare efterlyste snygga ben. Här är dom. :) Tack till Syrran för konstnärligt taget kort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0