Let's get out of here...

Har ett litet moment av längtan att bryta upp och börja om... Förhållandet med Västerås har på senare tid sakta men säkert börjat knaka i fogarna och det känns mer och mer som det är på tiden med en förändring.

Min beslutsamhet har dock under det senaste året alltmer lyst med sin frånvaro vilket försvårar hela processen då jag varken vet in eller ut längre...

Helgen i Lund rätade ut några frågetecken men skapade samtidigt ett par nya.
Lund är en bättre partystad -ja.
Västerås boendesituation är bättre -ja.
Lund har snyggare befolkning - ja.
Västerås har begripligare språk - ja.
Lund har mer studentkultur - JA!
Västerås har intressantare pluggutbud - ja...



Ni ser, det är fasen inte lätt.
Och vad vill jag själv då?
Komma närmare polarna? - JA!
Lämna allt jag byggt upp i Västerås? - Njaejaenaemjoo...

Återstår att se hur hösten kommer att bli. Men som den gamla damen (77) jag satt bredvid på tåget hem sa:
"- Man ska inte hacka ner på sig själv och inte oroa sig för mycket!"

/Eder Anton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0