Hajk

Jag gissar på att flera av läsarna är uppväxta med Hajk som bästa underhållningsprogram på dumburken under uppväxten. Själv var jag nog rätt förtjust i programmet. Minns inte riktigt mer än att jag hade en period då jag gillade det. Alsterlind har ju färgat många uppväxter med kluriga uppfinningar och främst en bedrövlig dialekt. Kollade än en gång på när han tillverkar en säckpipa. Jag vet inte om det är själva säckpipan som är rolig eller om det är kommentaren om reklamen kombinerat med loggoexponeringen. Avgör själva.
 


Det som trots allt var ännu roligare var det andra klippet jag hittade som jag såg för första gången. Det är sånt här som höjde Bengt Alsterlind från medioker till gudomlig:



//Thomps


Kommentarer
Postat av: Linnet

Hahahaha, underbar snabbvariant...

2010-04-02 @ 10:12:44
Postat av: Carro

Vad är det för fel på dialekten? :P

2010-04-02 @ 16:07:32
URL: http://vinkelvolten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0