Get married or die trying!

Tog just ett break i min intervjutranskribering och gick ner till Rosenhill för lite allmänt chit-chattande med den alltid lika trevliga personalen.

Idag var ämnet giftermål.

Jag fick reda på att Matbespisnings-Monkan varit gift back in the days med samma snubbe som hon har barn med men att det "bara" höll i totalt sex år. Hurtiga Rosy-posy-snosy-tosy dök upp och förmedlade sin syn på äktenskapet: Det är för kärlekens skull man gifter sig, ingenting annat! och jag är nog beredd att hålla med. Åsikterna gick dock isär när en tredje part tog del av diskussionen, Mickan, som hävdade att det mer var för pappersstrulet man väljer att gifta sig. Vem ska ärva vad blir tydligen mycket lättare om man har en ring på fingret...


Jag passade även på att fråga vad ett bröllop kan tänkas kosta och fick till svar att Monkans kostat cirka 50 lax.
Mickan drog på med att hon kände en vars tillställning krävde utgifter på över 70k... Det känns som det är ganska brutalt... Hon får allt va bra snygg för att jag (ja inte fan lär det bli tal om nåt vi här inte, era hycklare till jämställdhetsivrare!) ska lägga dom summorna på ett jäklarns bröllop...

Imorrn fortsätter diskussionen!

Snart är det Valborg och dags för ensamfest.
Jepp, bara jag och flaskan.
Och kanske Youtube. :)

Tills dess: Piiz /Eder Anton.


Kommentarer
Postat av: Carro

Du är ju som sagt välkommen till Stretchbrudarna på Hilde men vi duger ju tydligen inte som sällskap ;P

2010-04-29 @ 18:03:11
URL: http://vinkelvolten.blogspot.com
Postat av: Anton

Vad har ni att erbjuda mig då? Förutom sällskap. Ensamfest känns rätt hett just nu so it better be something gooood! ;)

2010-04-29 @ 18:42:28
Postat av: Carro

Ptja vad vill du ha? :P Vi är rätt flexibla

2010-04-29 @ 18:58:49
URL: http://vinkelvolten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0