Bilindustrins globalisering har kommit till Jönköping

Av ren nyfikenhet satt jag just och kollade på vad min gamla Golf III:a skulle kunna tänkas inbringa rent monetärt vid en eventuell avyttring. Det dröjer inte länge innan jag slås av hur hård den mördande konkurrensen från andra bilförsäljare är. Fastnade för en annons speciellt, där den säljande till och med har spanska bildelar i sin gamla Goffe från -92... hur ska jag nånsin kunna mäta mig med det?



El hissar och El speglar på El Golf III 1,8 -92. Bilen drar inte ens nån bensen.*
Och hur ska jag tolka att bilen har en "drag krog"? Ingår bardisk? Är det alltid fullt ös?

Jag tror jag får behålla min bil ett tag till...
/Eder Anton.


* bense´n, förr bensol, kolväte med sammansättningen C6H6. Bensen är en färglös vätska med karakteristisk lukt, mycket lättantändlig och mycket giftig. Föreningen finns i stenkolstjära och utvinns ur denna. Bensen är ett bra lösningsmedel och utgångsmaterial för viktiga industriella produkter. Bensen upptäcktes av Faraday 1825. Källa: ne.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0