Möte med en kändis

Igår träffade Hunden i Påsen (HiP) en kändis. En tankeläsare. En trollkarl. Hans namn var Henrik Fexeus. Inte Henrik Fexelius som Matz oavsiktligt kallade honom en kvart innan föreläsningen.

För killar som oss, vi som läst hans böcker: "Konsten att läsa tankar" och "När du gör som jag vill" och dessutom gått in på överkurslitteratur som "Spelet" av Neil Strauss vore det fel att säga att timmarna med honom gav mycket ny kunskap. MEN! Repetition är kunskapens moder (och smärta dess fader, som allvetande André lärde mig på mitt första sommarjobb).

Apropå "Spelet" så har jag spelat hela dagen. Det började tidigt imorse och har följt efter mig sen dess.
Jag provade mina skills alldeles nyligen i Infodisken där jag frågade en lång slank tjej om skillnaden på luvtröjor med och utan dragkedja.
Jag fick svar på det jag ville. Inget mer.
MEN! Att bli raggningsexpert kräver övning!
Och satan vad jag övar.

Jag återkommer med ytterligare framsteg.




Vi träffade INTE Erik Fichtelius.


Vi träffade däremot Henrik Fexeus.




/Hunden i Påsen genom Eder Anton


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0