Höstdepressionen kommer

Ryktena går ju att många blir deppiga på hösten. De allra flesta skyller på den enkla orsaken att det är mindre sol. Men snart kommer ju snön som lyser upp. Sen är det jul och då får man pynta och göra fint. Sen går våren fort för då blir det ju ljusare och sen är det sommar igen. Gud va positivt. Men tänk när det är sommar så går det jättefort för då har vi roligt, sen är det mörk deprimerande höst igen. Men nej ska inte vara bitter. Tänkte hälsa lite till mina kära vänner som jag saknar emellanåt. Dels Sara i Norge, Linna i Umeå. Nille gör som syster och åker till Norge han med. John, alldeles för långt norrut, längre än Linna ju. Kalle i Uppsala, ingen ursäkt att inte åka och hälsa på. Catrin, ironiskt nog hemma ju. Men då är jag borta. Sen så klart Gayson, Mickilina och Säljävel. Ingen är för långt bort, men ändå på det avståndet att man inte ses så ofta. Glömde nog någon, orkar inte tänka för mycket, sent på kvällen. Får styra upp en turné iaf med fest, träning och umgänge. Blir långt uppehåll från skolan... Hm..

Över till något helt annat, mina personliga små känsloturer kanske jag borde hålla för mig själv egentligen. Men nu så, min nya hobby har ju blivit badminton. Än så länge begränsat till två dagar i veckan. Men njuter de två gånger. Jag och Matz spelar singel en gång i veckan men blir ett pass dubbel i veckan också mot Hultan och Andy.
Iallafall så har vi beställt en privatlektion där vi förhoppningsvis lär oss grundslagen. Däremot har vi utvecklat våra bästa slag till perfektion. För Matz är det ungefär så här. Han ser till att få överläge i bollen. Jag får lov att lägga upp för en smash. Jag ser Matz fokuserade blick för att slå den med full kraft så nära baslinjen som möjligt, jag backar ett litet steg extra. Sen hör jag något som borde låta annorlunda, mer metalliskt än det vackra ljudet som annars blir vid perfekt träff. Sen ser jag bollen dingla ner två meter framför mig alldeles perfekt och utom räckhåll. Än en gång har det beryktade ramslaget lyckats perfekt.

För mitt bästa slag så är scenariot detsamma. Däremot så anar jag att en ramträff är på gång och kliver fram ett litet steg när Matz satsar på smash. Dock så får han in en perfekt träff som kommer i över 200km/h mot mitt ena öga, snabb som blixten försvarar jag mig med det som nu har blivit en variant på sköld. Jag stoppar likväl den attackerande bollen som snabbt returneras kort och helt otagbart för Matz. Men egentligen bara en överlevnadsreflex från min sida.

Nu är det dags för en halv natts sömn. Troligtvis fylld med mardrömmar, sån blir jag på hösten.... Men snart är det jul har jag hört.


Nattens tub, sökning: Höst.. Snabbt minne till den här så spelar jag skivan på repeat samtidigt som jag spelar football manager. ja, vilket år kan det ha vart. 03/04 borde det vara. För hade en Adrian Mutu som vann skytteligan tre säsonger i rad och blev värd 660 miljoner. Hade Ronaldinho på bänken för han var inte tillräckligt bra. Jag vann allt. Vilket lag? Chelsea of course.


Sweet dreams!

Mr T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0