Historian bakom namnet

Thomas lämnade tidigare i veckan över till mig att förklara hur namnet på bloggen kom till. Under många år har jag burit omkring på hunden-i-påsen-skämt och den senaste tiden har jag börjat dela med mig av dessa till en mycket liten men förtjust publik.
Per definition bygger ett hunden-i-påsen-skämt på en dialog mellan två människor om en hund och en påse med en språklig poäng om hundens ras.  


När vi har diskuterat vad vi skulle döpa bloggen till var så försökte vi hitta ett namn som väl beskriver innehållet i bloggen, väcker intresse, samtidigt som namnet skulle vara unikt och personligt spegla några av de gemensamma nämnare Thomas, Anton och jag delar, detta var inte så enkelt.


Olika namn bollades fram och åter lite då och då under flera veckor då vi under en längre tid pratat om att börja att web-logga. Så i förra veckan när vi skaffade ett konto och skapade bloggen så var vi tvungna att bestämma oss för ett namn varpå jag slänger ur mig att den kan heta hunden-i-påsen, förslaget gillades trots det inte var i närheten av vad vi från början tänkt oss då namnet egentligen inte säger nåt, men så blev det i alla fall så nu vet ni historien bakom namnet.

//Mätz


Kommentarer
Postat av: Linnet

Där kom äntligen förklaringen!:D Men när kommer första presentationen av exempel på hunden-i-påsen-skämt??

2009-09-14 @ 07:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0